Thursday, July 28, 2011

5s

Aritu aku de pegi kursus 5s dekat tempat keje aku. Best jugakla kursus tu walaupon agak rumit tapi kalau dipraktikkan tempat kerja kita akan jadi kemas. Tetibe aku teringat almari solek aku yang still belom di 5s kan lagi. Hahaha. Almaklumlah sejak Nia Adellia tu ade, aku dah kene lebih prihatin & kemas, barang-barang kecik dah tak boleh letak sesuka hati. Pernah sekali tu aku terlupa, terus Nia amik & masuk dalam mulut. Patot aku tengok mulut die penuh je. Nasib tak di telannya ubat-ubatan aku tu. Aku sempatla amik gambar keadaan almari solek aku ketika aku sarat mengandung dulu. Jangan terkejut ye....


2009
Hah itu die. Kalau panjang lagi almari tu, mau lagi banyak barang aku nak letak. Yang herannya aku tak suke gunakan slide kat cermin tu. Aku suke nampak depan mata, so senang nak capai. Mungkin tu pembawakan budak dalam perot??Haha jangan bagi alasan. Masalahnye ialah, sebenarnya barang yang aku guna bukan semua tu walaupon semua tu barang aku. Pantang kalau anas usik sikit barang tu mesti aku nak marah punye.
Nanti aku cakap 'penat je Ny kumpul barang-barang tu'. Walaupon sebenarnya aku pon tak tau ape tujuan aku nak kumpul benda tu sume. Haih.


2011
Hah sekarang tidak lagi.. Gambar ni baru je aku snap tadi. Memang aku takkan letak pape barang pun atas almari solek ni sejak Nia ade. So sekarang mana menghilangnya barang-barang kesayangan aku sume tu? 40% aku dah buang & 60% aku dah susun di sebalik slide cermin tu. Hehe. Da kemas kan sekarang..

Banyak perubahan drastik aku kene buat & kadang-kadang terpaksa buat demi anakku tercinta. Ceh. Yela ni belum masuk bab baju Nia, mainan, hah apelagi. Sume habis aku dah 5s kan. Hahahahaha. Okeh ni je untuk entri kali ni. short & sweet. hahahahahaha.



Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

6 comments:

sweetlavender86 said...

sameeee!meja solek zura dah la jenis yg rendah tuh.dulu mase beli sblum kawen pikir deisgn cntik jek.xpikir pun pasal nnti anak bleh capai.usik sane sini.skang sume brg terpkse di sorok kan.atas meja tu sume licin.siap letak tmpat tinggi brg2 solek.tuh pun kite siap sorok celah cermin pun die pandai bukak.siap tolak cermin tu.sbb die tgk hari2 kite slide cermin tuh nk amek brg.haha.

Irnie Rinawaty said...

haha same la zura..tula nak beli yang stail moden-moden je tapi rupenye xfleksibel....hmm..kadang2 geram je kan tgk perangai diorg.tp kekadang nak tergelak pon ade yela diorg ni mudah mengikut..tau je kat mane kie sorok sesuatu barang...terutama alat solek.pantang betol nampak.haih!

alin~hazlin~ said...

singgah sini... huhuu

Irnie Rinawaty said...

alin:alin, singgah slalu kay!

missina said...

mak aii,,bnyknya brg mekap,,sempt pakai sume ke tu?hehehe,,,membls kunjgn,,,sonok tgk telatah ank kan,,,hehe,,

Irnie Rinawaty said...

missina:xde maknenye...banyak yang xsempat pakai pun..nak-nak pas ade anak kecik ni.hihi.:)

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design