Sunday, May 1, 2011

Hari Berehat Dari Bekerja

Stat dari umo aku 18 tahon aku da jadi pekerja,

Time tu 2002. Aku stat keje biase-biase je.Keje restoren makanan dekat dataran senawang. Namenye Restoren BTY. Yang paling best time keje situla aku jupe anas aku. Cinta pandang pertama. ngeeeee..Tapi keje situ penat ............................................................xmau lagi.....adela dalam 3 bulan je kat situ.


Tempat kedua aku keje pulak dekat kedai barang magic & hadiah dekat Terminal 1 Seremban. Keje situ ok la tapi penat sket sebab asek kene berdiri...dalam 2 bulan je pasal xlame lepas tu aku da masuk blajar poly. Jadi student balik.

Next, keje dekat kedai Nokia dataran senawang. Aku keje situ time poly cuti. Bosan dok uma nanti aku asek nak g dating je. So, keje la situ. Stat masok keje kol 10am, lek pon 10pm. Keje ni pon penat tapi enjoy.

Itu antara kerja yang kire xformal la. Tapi aku suke keje-keje tu sebab walaupun penat badan tapi xpenat otak.tak stress.


Yang paling best aku rasa keje dekat Putrajaya. Aku sempat keje kat 2 jabatan. 1st dekat Kementerian Pelajaran Malaysia pas bis kontrak tros dapat dekat Jabatan Akauntan Negara. Best giler keje situ. best.best.best. Dan yang paling penting nak cakap ni..antara kerja yang aku penah wat, yang paling aku rase xbezzzzzzzzzz ialah keje aku sekarang...................ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.................stat dari taon 2008 sampai la saat ni. Setakat ni keje ni la yang paling lame. Memang patot pon aku da mula bosan. Agak-agak ade lagi ke peluang keje tempat len ek.??


Manusia memang macam tu..
Sekurang-kurangye,
Aku bersyukur aku dah bekerja 
& jadi seorang pekerja.

So niny. Bersyukur sket e.
Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

2 comments:

ღ love, faiez ღ said...

tempat keje ko jumpe ana tu tau da cte diaaa...
buat air.pastu anas kt sedap..ish anas ni.tak bek ckp bohong.haha

Irnie Rinawaty said...

hahhhahhhaha..banyak r ko iez..
mane de r...time jupe anas tu aku da
keje kat kaunter n mek order je...
jeling-jeling gitu!

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design