Sunday, September 30, 2012

Bestday Anas

Aritu 3 September besday my hubby, Anas yang ke 36..Kitorang jarak umur 9 tahun..jauh beza kan..So haritu aku memang taknak beli kek. Pasal sebelum ni kalau beli mesti aku je yang makan lebih. Biasela lelaki mane suke kek krim-krim ni kan. So...

Peepagi tu terus pegi Giant Senawang sebab nak beli benda alah ni...haaa,,,pening jugak nak memilihnya..1st time la katekan.
Eh sempat singgah kat manjaku Dataran Senawang tu sebab nak beli puting botol Nia..memandangkan aku sekarang ni preggy, so teruslah buat member card. Untung ibu-ibu mengandung!
Bayar RM3 sebagai yuran sekali sepanjang kehamilan..Expired date pulak 8 April 2013 iaitu tarikh jangkaan aku akan bersalin. Yea....
Ini barang-barang yang die kasi dalam paper beg manjaku tadik..Ok ler tu kan..Sume ni aku belum guna lagik.
Ini dia antara bahan KEK LAPIS GULA GAMBIR kesukaan Anas..Resipi ni aku dapat dari Kak Hajar. Adik Anas..die memang rajin buat kek ni terutamanya time raya lah. Thanks kak.
Dan jangan tak tau ni kek turun temurun dari mak mertua aku..Paling bestnye tiap kali aku beraya dekat rumah sedara mara Anas dekat Pilah ade je kek Gambir ni. Macam-macam kaler lagi.
Yeahu...dah siap! Tunggu kepulangan suami tercinta pulang dari keje..
Bukan main lama nak buat ini kek..adoyai..jawabnye memang setahun sekalik je la aku buat.
Besday boy & anak manja yang ready nak ngap je tu..Aku tak berapa gemar kek ni..Tapi aku suka time belum masak tu. Banyak jugak aku makan mentah-mentah tu.                                ~ini bukan pembawakan budak k~
Nyanya makan apa sahaja...
Time ni baru je balik dari taska. Ooo haruslah hantar taska kalau nak masak sesuatu. Nanti ade je pengacau.
Tinggal sikit. Time panas best.
Ini makanan sampingan untuk malam tu..Nia punye aku masak mee goreng basah tak pedas.
Anas punya aku buat mee bandung ala Niny. Ok ler tu..1st time buat ni..Special untuk Anas. Nasib die suke. Hihi.


Itu je cerita besday Anas untuk tahun ni..Tapi Anas kate die dah dapat agak aku akan masakkan sesuatu untuk besday die..so kirenye tak berapa nak surprise ler ni..Hmm.

*Baru habis suap Nia Adellia mash potato yang aku buat sendiri..Minggu ni tak kemana pon. Macam takde mood pulak. Musim panas kan..Ni sekarang Nia tengah tengok aku taip-taip. Pastu nampak gambar mee tu terus cakap 'hemmmm sedapnye mee tuuu'. Abahnye macam biase la tidoooooo jer. Semalam aku teragak nak makan baulu panas. Sampai terpikir-pikir gitu. Petang tu terus pegi Tesco beli. So yummy!

Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

2 comments:

Anonymous said...

salam, first time masuk sini..

kek tu, mcm gula hangus pulak bila dah siap eak... sedap je tgknya... minum dengn kopi, best kot...

Irnie Rinawaty said...

Wsalam Ayesha...

OH yeke macam kek gula hangus..ngeee. tulah tapi nak membuatnye punye lah lame..

haah klu dpt ngan kopi pon sedap jgk!

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design