Wednesday, October 12, 2011

Dari Senawang ke Putrajaya lagik

Hyeeeeeeeeee..


Ni cerita 15 September haritu.. Lom basi lagi ok. 
Kali ke 3 kot  aku bercuti semata-mata nak pegi Putrajaya. Macam biasa Nia aku tinggalkan kat taska die. Sebab banyak benda nak settlekan dalam masa sehari. Nasib Erra tetibe nak teman lak. So aku pun bawak la die ke kuarters kakngah a.k.a sis ema dekat area Picc tu. Aku siap dah lancar jalan ke sana. :)
Tujuan pertama sebenarnya sebab aku nak buat akaun bank Nia. Sesampai kat sana terus ke ASNB & terus tanya akaun ASB yang sesuai untuk kanak-kanak. Aku dengar akaun didik & asw 2020 tu dividennye ok. Tapi dah full pulak. So yang terkini & still ade ialah akaun ASG (Amanah Saham Gemilang). Tanpa berlengah masa aku pun terusla buka akaun tu & masukkan duit raya Nia untuk tahun ni.

Lepas habis urusan perbankkan sume bagai tu, aku terus drive ke saloon Seri Kembangan. Sis Ema & Erra lak pegi ke Jusco dekat area situ jugak sementara tunggu aku buat pape yang patut kat saloon tu hehehe.




Sambil boring-boring tu leh la membaca atau tidur ayam
Lepas dah siap terus terasa lapar nak makan makanan sedap
sis ema memang suke minum air tembikai. So boring.
Haa aku pulak. Air carrot susu
Sebelum dapat makanan
Penuh sudah meja. Eh roti tu shidap !
Aku memang pantang nampak benda manis. Macam semut.
Ni lah aiskrim yang telah mengaburi mata aku. Best jugakla
Yang ni aku punye.. Tak habis pun sebab tak sesedap Chicken Rice Shop. 
Sis Ema punye ni. Sedap lak tu die punye. Jelez! Pastu aku amek sket.
Chicken Chop ni orang diet punye nama die Erra. Cara diet die pelik tapi menjadik.


Dah habis cerita......Ujung bulan ni aku dah apply cuti sebab nak pergi Putrajaya & nak berpindah rumah. Pening giler kepala carik uma nak sewa & beli ni. Bukan senang rupenya. Lepastu weekend ni terpaksa cancel plan aku ngan anas nak check in Allson Klana Resort sebab nak kemas barang ansur-ansur. Banyak tu barang aku dekat atas dalam plastik sampah. Nak kene pilih betul-betul pasal nak bawak mana yang penting je. Yang len...buang!:)

Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design