Saturday, October 1, 2011

Hari Raya Kedua 2011

Sebelum aku letak gambar time raye kedua, ni nak cerita sikit pasal nafsu membeli ni. Sejak aku kawen ni aku bukan main suke membazir+boros. Kekadang ape yang aku beli tu takdelah penting sangat. Tapi demi memuaskan hati ni aku main beliiiiii je. Haa. nak dijadikan cerita, tahun ni awal-awal mama dah pesan tak payah beli kuih raya sebab tahun lepas banyak sangat membazir. Lagipun kan aku sekarang duduk uma mama, so mama yang dah banyak beli. Jauh lagi sedap dari aku punye kuih bak kate mamalah.grrrrrrrr.Ok tapi kedegilan dah menguasai pemikiran. 

ok ini baru sikit tau. ni yang aku beli tapi ade lagi sebenarnye cume aku dah bawak lek kampong anas 
Padahal orang datang beraya bukannya nak makan kuih raya sangat. Harap Nia jela yang makan. Itupun die makan kuih tart nenas je. Eh samelak feveret ngan mommy. Ha.. Nia makan tart nenas sehari 3 bijik sekali makan. Dan satu lagi kuih feveret Nia & aku ialah kuih Casablanka. Tah betol tah tidak ejaan lantakla, tapi yang penting rasenye sedap giler ok. Rangup+rase cokelet coffee sket. I like! Anas? ape yang die suke ek..Macam jarang je nampak die makan kuih raya. Hahaha.


wan kasi biskut pulak.

Nom Nom

sedap sampai tutup-tutup mata gitu.

Main sorang-sorang 

Ade aku kesah? -kate Nia dalam ati-

Orang lain sibuk makan, Nia sibuk menyepah

ade je menda nak buat.

time ni Nia cakap 'No, No, No' sambil wat tangan cmtu.

kalau nampak je abah mula la wat muke sedey

kalau nampak mommy lak wat muke garang


Ok itu jela. Cerita pendek sebab gambar pon tak banyak. Oh ade satu gambar aku terlupe nak upload time entry Raya Pertama tu......





Tara!..........Wajiblah ade cuppies kesukaan aku ni kan.


Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design