Saturday, May 19, 2012

Dinner di malam anniversary

Happy anniversary untuk kami yang ke 3 tahun...

9 May 2o09- 9 May 2o12. 3 tahun bergelar suami isteri. Start berkawan pulak 22 February 2o03. Time tu umur aku baru 17 tahun, anas pulak 26 tahun. Dah kenal sangat hati budi suamiku itu..:)

Memang plan nak celebrate dengan dinner dekat Royal Hotel..dah taknak Candle Light Dinner sebab kalini kitorang kene bawak Nia. So agak tak sesuaila kalau nak romatis-romantis gitu. :(

Anas & Nia yang dah tak sabar nak makan...Anas siap simpan perut untuk makan malam tu.
Meja dah book 2 hari sebelum. Tapi memang tak ramai orang pon. Tak booking pon boleh rasenye.
Alas perut dulu. Ini foc.
Meja kitorang kat dalam. So agak selesa untuk Nia.
Pakai baju baruuuuuuuuuu..dot dot gitu.
Mommy yang lapa..........Siang tu makan pavlova je.
Hampa la takde bingke roti feveret aku. Biasenye ade. Sedih!
Serius pilih menu yang sesuai. Hamboi!
Sempat amek gambar bebanyak sebelum kejadian camera dijahanamkan oleh anak sendiri. grrrr.
Sesi berborak. Nia hepi je malam tu. Tak meragam sangat. 
Md Nazri a.k.a Anas
Irnie Rinawaty a.k.a Niny. ~nak jugak tuuuu~
Sesi celup mencelup air. Kejadian yang biase berlaku kalau kat meja makan.
Makanan sudah sampai..yum.yum.
Malaz nak diet-diet. Rugi!

Anas menghayati sup kegemaran die. Hapetah nama aku dah lupe lak. Sejenis sup brokoli.
Oren Jus aku punye. Anas tembikai jus. Nia air kosong. Ngeeeee.
Makanan sume superb..terbaekkkk.
Ini aku nye....kuah ijau tu sedap sesangat tau..tapi agak pedas so Nia tak leh share. Yessss
Nia wajibla makan nasik. Eh mane lauknye????
Ini ler sup yang anas suke sangat tu..Tapi memang best. 
Anas punye paling special...tapi menu nak same je macam dinner taun lepas..boring
Anas memang gemar makan steak. Aku suke jugak tapi takdelah sampai asek nak makan tu jek. Hihi
Dan ini adalah chesse cake shidap!!!Ini anas punye. Aku punye cokelet cake with vanilla soup. TAPI tak sedap so taknak amek gambar. MERAJUK.


Time tengah makan-makan tu, Nia amek camera aku. Aku takdelah halang sebab memang dah biase pon die suke main berlakon-berlakon amek gambar. Sekali tu, tah macammane, camera tu terlepas dari tangan die. Hadoi..DUA kali pulak! Memang bengangla aku sebab camera tu hadiah hantaran kawen. 3 tahun dah aku gune Canon tu. Memang sayang sesangat tau. Tu sume nak kene beli baru tu. ~marah sambil senyum~


Tengok muke Nia kegembiraan setelah merosakkan camera kesayanganku..sedih tau mommy camni.

Tengok..terpakse pakai camera BB jerk..Buruk ler sket kan. Terimalah Niny.
Anas pujuk cakap 'ok jom kite bergambar pakai hp mommy! yeaaaaa!' 
Nia oh Nia. Nak marah pun tak gune jugak. Budak kecik kan. Sob. sob.

Pastu kitorang tak terus balik..Singgah sekejap mencari DVD tak ori dekat Rasah. Tapi tak banyak macam dekat Senawang. Kitorang beli cite Final Destination (aku punye) & Tintin (anas punye). Takde cite yang latest. Puas aku mencarik cite 'The Cabin in The Woods' tapi belum kua lagik. Dahla cite 'Final Destination 5' tu sebenarnye aku dah pernah tengok..lupela..rugi je beli. Benci tau.






Balik rumah dah penat..Nia pon dah mengantok..Besoknye aku kerja..Sorryla lambat sangat update cerita ni. Dahla aku jenis pemalas nak letak gambar dalam FB. Time aku tengah menaip-naip ni, jap lagi aku intai Nia dalam bilik, die tengah pakai lipstik aku..5 minit kemudian aku intai lagi, die tengah conteng lipstik tu dekat baju. So bayangkan la camne..Tak boleh lepa sikit adeje benda yang dibuat. Anas pulak tengah tidor tu kepenatan agaknye pasal arini kitorang shopping dekat Sogo. Penat pasal melayan kerenah Nia Adellia. Oklah..aku nak gi intai ape lagi yang dibuat Nia dalam bilik tu. Senyap je die.....peliks ni.........!

Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design