Tuesday, May 29, 2012

Weekend bersama Erra

Salam....Hye saya curi-curi masa update blog sambil tengok cite feveret Master Chef Celebriti Malaysia. Ok sebenarnya ini cerita 2 minggu lepas. Banyak sangat gambar tu yang lambat nak cerita. Tapi sebelum Erra atau nama sebenar Izra Nadia iaitu adik bawah aku tu datang lagi Jumaat ni, so...jom layan cerita kami haritu & enjoy!


Erra datang hari Jumaat. Petang tu pulak Anas bawak Nia balik tido kampong. So malam tu...kite enjoy! Aku belanje Erra dinner dekat Restoren Johny dekat Jusco. 
Bile makan ngan Erra je mesti dekat Johny. Bile makan kat Johny je mesti dengan Erra. pfff.. 
Tengok tu aku order milk shake Vanilla. My feveret! Licin..
Tomyam ni kitorang share. Saje je nak rase cendawan ni..Serius tak pernah makan. Boleh tahan jugak
Ok ini Erra punye. Siap mintak tambah cili potong lagi. Giler lar Erra.
Memang hampa sangat tengok mehun goreng aku ade taugeh yang banyak. I hate TAUGEH! tapi nampaknya tak rugi sebab ade orang tolong habiskan. lalala.


Makan je dah sejam. Lepas makan terus kitorang masuk Jusco supermarket sebab nak beli bahan untuk buat desert buahan malam tu. Baru dapat resipi dari mama lah katenye. :)

Memang nak sangat tengok movie ni. Aku kan suke cerita misteri. wiiiii.
Tara! inilah die desert buahan yang dah lame aku nak buat. Yang penting Nia suke.

Lepas siap tu, mata pon dah mengantok...so apelagi..bye bye Erra..Niny mau tido....zzzzzzzz

Sok pagi tu macam-macam aku plan nak masak..Baru siap buat Milo panas, jagung rebus (Nia nye) ngan kueh frozen tu...Anas pon lek dari kampong dengan bawak breakfast paling best...
Wowii...rendang ayam mak mertua aku paling superb..memang aku & family suke sangat...Anas cakap diorang breakfast pulut, sambal & rendang ni kat kampung...apelagi..balunnnn.tq Mak.

Siang tu Anas keje..so aku nak hilangkan rase kebosanan, terus ajak Erra gi Jusco. ~again~. Yela kat Seremban ni mane lagi nak peginye. Lagipon nak bawak Nia jejalan. Die ni cepat bosan kalau dok umah je. Hamboi!
Tengok spek tu. Die pakai amek je pastu pakai. Buat dek je....Pastu mengantok sebab pakai spek hitam. GELAP JE DUNIA. hahahahaha.
Lepas tu terus tukarkan ganti dengan spek yang elok sikit..kasi duit terus nak bayar sendiri..
Sementara tunggu auntie Erra beli kasut. Nia nak main perasan-perasan dulu dengan spek baru.
Tengok orang try-try kasut, Nia pon nak jugak. Dot dot gitu. Kau hader???

Dah tengahari, perot terasa lapa tak lapa..aku pon ajak Erra makan dekat Manhanttan Fish memandangkan die tak pernah makan kat situ. Chian Erra.!

Time ni Nia dah mengantok..memula ok je...pastu dah stat meragam. Haiya..pening tau camni. Dan yang penting dua-dua air die punye..
Memang special la..sebab udang ni dibakar depan ko. Hahaha terkezut tau. Ingat terbakar ke hapa. Besa api..Memang sedap giler i like!
Ini Nia punye..merangkap aku. Sekarang ni kalau nak makan apaper, aku kene share menu dengan Nia. Walaupon aku tanak makan nasi, tapi bile pikirkan Nia, so aku orderla jugak. Suke betol Nia makan kentang cicah mayonis.
Desert ni dihantar lepas makan. Adoi perot dah full sesangat..memang tak habis walau sedap. Yum yum teringat-ringat la...b....jom.:)

*RM79.90 jugak untuk lunch ni...grrr..

Nia dah meragam..so terus naik kete gerak ke Singapore Street dekat Seremban Town. Selama ni pernah dengar jer, tapi tak pernah pegi pon..Pelikkan napa nama Singapore Street padahal nama jalan tu Jalan Siong Hin ker apetah..takde kene mengena..hahaha. ini lawak.

Nasib Erra tau jalan. Nak harap aku non hado la..Tapi ragu-ragu jugak so terus call pakar..Anas dah biasa jalan dekat Seremban..Rupenye betolla belakang Maybank tu..dekat dengan kaunter SAINS kat Jalan Pasar.

3 kali round cari parking. Memang dah fedup tau. Last-last aku parking menggila je depan kedai cine tu & turun dengan segera. Tujuan utama nak beli tempat pengukus & tempat masak kek tu. Memang murahkan kat sini..siap boleh nego lagi. sukenye...

Petang tu, terlupe pulak ade pasar malam. Susah-susah je aku masak..khas untuk Erra & Anas..ni 1st time tau aku masak kari ayam..sebab aku kureng sikit makan kari. Sambil aku masak, Erra melayan Nia dengan kasi kucing makan nasik.
Nah!!Siap untuk dimakan..cili padi memang wajib ade sebab Anas sukekan kepedasan.
Dan ini untuk supper malam tu.Aku suke makan spagetti....no diet ye Erra..

Malam tu layan tv jer...Erra pulak busy dengan laptop die la...
Pagi-pagi, Erra dah nak balik..sebab mama balik dari Johor tengahari tu..
Sebelum balik, aku suh Erra makan figo ni  & siap tapaukan nasik lemak.. Dan Erra pon selamat drive balik ke Tampin dengan pengalaman gembiranya..hahahaha.

Lepas Erra balik tu je, Anas ajak aku pegi Sogo pulak..Aku pon apelagi...laju bersiap....nanti aku buat entry pasal gi Sogo tu. ~kalau rajin~.  Jumaat ni Erra nak datang lagi...siap suruh aku belanjer movie..ngader nye...hahahahaah.layankan jela Erra tu. Bye Erra!


Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design