Wednesday, May 9, 2012

Happy Mothers Day

Salam..


Bangon tidor harini takde sape kejutkan. Seronok! Pasal harini aku cuti. Yeahh. Saje gatal cuti padahal bukan nak ke mana pun. Cumanya, pagi tadi aku sempatla membasuh baju, basuh pinggan, mandikan Nyanya..lepastu aku ke Tesco jap membeli barang-barang sikit. Ni saje nak cerita pasal semalam.. Jom....


 Semalam 'Mothers Day' ke e??Sebab Ibu (teacher Nia) kasi sume bebudak dekat taska belon ijau tu yang bertulis 'Happy Mothers Day'. Sesampai je aku dekat taska, Nia tengah menyusu. Die nampak je aku, terus kasi belon tu. How sweet!!!!

Biasenye kan, aku akan sms anas tiap pukul 3pm/4pm. 

aku : harini nak makan ape e b?
anas : hemm makan luar jela

atau

aku : b, lek ptg ni lewat ke? nak makan ape arini?
anas: macam biase. arini ny masak la..masak udang goreng tepung


Camtula lebih kurang dialognye. Kebiasaannya anas yang akan kasi menu ape untuk nak makan haritu. Sebab kebiasaannya die lah orang yang akan pegi membeli barang-barang dapur. Tapi semalam tetibe rase macam nak masak ayam masak kurma. Dah dekat setahun tau tak masak kurma. Lagipon lauk tu kitorang bertiga boleh makan. Senang je.

 Dan aku pon sms la bahan-bahan nak kene beli. Sambil masak sambil basuh kain tau.
 Aku mati-mati ingat anas tau 3 serangkai tu ape. Rupenye die tanye orang kedai tu. Malu bertanya sesat jalan kan.kan. Kalau takde mendalah ni tak sedap la kurma ayam aku.
 Aku masak lauk ni dengan sup bayam saje. Cukupla tu untuk makan bertiga.
 Taraaaa!! Sudah siap...Anas suke lauk ni. Siap malam tu pukul 10pm makan nasik lagi. Habis la diet 

Lepas ni nak masak kari ayam pulak la..walaupon aku tak berapa suke makan kari..:) Harini aku cuti..so boleh post entry sesuka hati. Jap lagi aku nk publish cerita lain pulak. Tak sabar nak tunggu anas balik petang ni...Surprise!

Happy Mothers Day untuk my mama..Yang sangat baik hati & pandai memasak!

* resipi kurma ayam: mama


Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

2 comments:

selembut sinaran mentariMU said...

sedapnyer kurma...dah lame xmkn lauk nih...huhuhuhu...

Irnie Rinawaty said...

hmmm..mmg sedap..nak nak kurma ayam..:)

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design