Thursday, May 3, 2012

Singapore ~ Day 1

Salam satu Malaysia.


Ok seperti biase, dah sebulan kejadian harini baru nak update. Tapi rasenye belum basi lagi cerita aku pegi bercuti ke Singapore ni. Target sekurang-kurangnye 15 entry per-month. Kite tengok berjaya or tidak.


Gambar sebelum pegi.(malam)


Dinner kami sekeluarga dekat restoren tomyam area umah je. Sume best makanan kat sini. Tapi sayur campur tu pedas cian Nia.
Tak habis so tapau...kene balik awal sebab nanti besok penat. Ahaks. Lagipun nak siapkan barang-barang terakhir kang ade je yang tertinggal.




Ok hari kejadian. 15 Mac 2o12.


Sesampai kat Tampin, kitorang terus minum dulu. macambiase la mama mesti dah readykan breakfast punye. Lepas minum tu, anas terus gerak ke Semban balik sebab nak gi keje. Memang sedihla sebab anas tak dapat nak join. Sob. Sob. ~nangis tapi senyum


Kitorang gerak ke Johor lepas lunch. Ini gambar time makan dekat restoren ala-ala rumah dekat area Tampin. Masakan kat situ boleh tahan sumenye lauk-pauk kampung.
Tak sabarnye nak ke Singapore!!!!
Perjalanan ke Johor tak amik masa yang lama sangatla bagi aku sebab kitorang gerak dari Tampin kan. Tengok-tengok , eh kejap je dah sampai?? Dan macam biasa kalau da haus+lapa, singgah jap kat R&R.
Ni aksi Nia dalam kereta. Memang aku biase siapkan bekal untuk Nia kalau perjalanan tu agak jauh & mencabar. Hiya. Aku satu kete ngan papa. Mama drive kete lain.
Ok sudah sampai uollsss...sangat excited. Tapi ni dekat Johor Bahru. Bukan Singapore. Tengok tu memasing dengan beg tarik yang dibeli di Langkawi aritu. Berbaloi-baloi!
Sementara tunggu nak check in, kitorang melepakla dekat lobby hotel. Lama pulak tu.
Disebabkan lama sangat, so sesi bergambar bermula.
Eh Siti Nurhaliza nak datang Pan Pac???Best nye.......
Nia suke. Nasib tak meragam sangat time ni.
Antara tempat menarik dekat Hotel The Puteri Pacific Johor Bahru
Posing-posing dengan yintekmarcelo & Ipan
Sesampai je dekat bilik, Nia sibuk nak mandi...so layankan jela..
Hotel ni last kitorang pegi time kakak (Intan) convo. Dah lame giler kot!
Bilik aku sebelah je dengan bilik mama. Senang mama nak pantau ape Nia buat. Aku sebilik dengan Erra sahabat baikku sejak kecik. Mahahaha.
Nia tak tinggal patung 'Badrul' die tu. Patung tu hadiah harijadi Nia. Auntie Emma yang kasi. 
Malam tu teruja nak dinner dekat hotel..Makanannye sume tidak menghampakan selera aku. Boleh dikatakan semuanye yummy yummy belaka. Gambar atas ni ialah ape yang aku & Nia makan.
Sambil makan boleh tengok ikan dalam balang tu. Tiap meja kot die letak. Tapi ade elokknye jugak pasal Nia takdela nak buat hal kan. Kalau die noti sangat aku akan cakap 'Nya...tengok tu fish..nanti die gigit Nya.'~jahat x.
Lepas kene sound terus makan dengan baiknye. Gambar bawah belah kiri tu pandangan tajam Nia terhadap ikan depan mata. Gambar sebelah pulak, merajuk tak tau sebab apa.
Ape yang penting...aku makan banyak giler malam tu. Tapi malu dengan Erra yang hanya makan sayuran menghijau. Diet katenye.
Kitorang adik beradik memang pantang jumpe cermin besa..Sure nak mek gambar macam kat atas ni. Ketua rombongan ialah Yeen.


Lepas perut sume da padat, terus naik bilik borak-borak sambil tengok tv. Sume nak lepak bilik aku, semak ok. Lepas tu mama bising suh tido awal sebab sok paginye nak bangun pepagi bute sebab nak gerak ke Singapore pulak. Yahoo.. Memang tak sabar sesangat & berdebar. Tapi diorang dah pernah pegi..so aku jela yang excited lebih.


Ok dah habis..sambungannye, tunggu aku ade mood dulu. Sebab hari ke 2 & 3 paling banyak gambar, mencabar giler nak pilih antara 500 gambar! Bye..Good Nite.





Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design