Sunday, July 22, 2012

1st sahur & 1st berbuka 2o12

Salam..


Seperti yang dijanji. Nak cerita dulu sehari sebelum puase..Aku dah siap kemas-kemas umah mane yang patot. Sebab nanti time pose manela tau tak larat kan. Lepas siap kemas tu, aku sempat masak udang masak lemak khas untuk orang yang suke makan masak lemak.

Khas untuk Anas...
Dan ini untuk Nia. Udang Goreng & Telur mayonis bersama jagung
Ready untuk makan!...besok dah tak leh lunch lagi
Malamnye macam biase..melayan Nia yang suke tengok youtube dekat lappy ku
Haaa...ini makanan sahur aku. Tak jadi buat HO HO HOLICK..sebab teringat ade stok Milo yang banyak. Makan dengan nasik panas bersama telur dadar & udang malam tadi yang dipanaskan

Aku ni kalau 1st sahur mesti nak makan nasik..pastu sahur seterusnya dah tak kesah dah. Macam tadi, aku just sahur ngan air milo bersama kek batek yang tak habis tu. :)
Ni gambar hiasan.Thanks SAINS sebab kasi kurma yang manis ini. 


1 Ramadhan
Siang tu Nia breakfast roti coklat je..Pastu tengahari aku masakkan spagetti goreng. Aku pulak rase terliur masakan sendiri. Al maklumla 1st puase. Siap niat nak rase sikit time berbuka nanti
Aktiviti hari cuti. Sepahkan rumah. Itulah Nia Adellia
Bersederhana dalam berbuka..Dah takde geng nak makan banyak-banyak..Anas jenis kurang makan. Time ni terasa rindu nak berbuka dengan family aku yang semuanya gile-gile makan! 
Air Jambu yang dibeli...Sedap jugak. Pekat giler

Aku ni kalau bulan puase je mesti nak ade mihun..Wajib. Tak kesah mihun goreng or mihun sup
Cakoi Anas
Anas pulak mesti nak ade mee untuk berbuka
Pemanis mulut..KEK BATEK!!Walaupon aku dah biase buat..tapi sebenarnye aku suke beli. Kalau buat aku tak suke makan sangat. Buat untuk orang je.
Ni untuk orang yang tak puase. Nasi Ayam Crispy




1st Ramadhan je aku dah pegi bazar ramadhan dekat area umah aku ni. Siap jupe mama Nia lagi. Kak CT dengan anaknye yang berpuase penuh. :) Tahniah..
Settle puase pertama..Diharap puase yang seterusnya akan lagi baik..
Bye-bye semua!! Jumpe lagi di lain N3.

Diharap puase kalini aku dapatla turun sekilo dua..hope la..Dan pasni tak sabar nak berbuka umah mama, umah mak & berbuka dekat.........????????????:)


*semalam cari bingke roti tak jupe..sedih sangat..sob.sob.

Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design