Tuesday, July 17, 2012

TM Streamyx

Sekarang ni kan...dah boleh laksanakan 15 entry per month sebab dah ade bendalah ni.










Yea!!!sekarang umah kitorang dah pasang Streamyx dari Telekom..Puncanya, celcom broadband aku mula wat hal..asek takde line je. Pastu nak upload gambar lembap giler. Kalau nak log in facebook & youtube aku tak kesah sangat sebab boleh gune bb je. Tapi kalau nak update blog??




Ini tak boleh jadik.




Terus sms Anas suh die pegi registerkan TM Streamyx tu dekat umah kitorang. Dalam masa seminggu jugakla nak tunggu orang TM tu datang. Aku yang asek sms orang tu. "Bile nak datang pasang uma akak e??" Hari-hari tanye yang same. :)


Lawa jugak telefon yang die kasi..Ingatkan telefon rumah yang ade wayar tu..Telefon rumah kitorang sekarang ni adalah hak Nia ok. Die asek nak bergayut je dengan adik-adik aku. Kite tengok bulan ni bil camne. :(

Bye-bye la broadband..Walaupon dah guna hampir 3 tahun jugakla..Sejak sebelum aku kawen lagi.


Lepas ni takdelah dialog camni lagi:

Aku : B, nak gune broadband tak?
Anas : Nak..tapi tunggu Ny guna dulu la.
Aku : Ny gune lame tau. Tak suke orang tunggu-tunggu
Anas : -

Biasenye Anas akan mengalah dengan aku. Die cume akan gune bile aku dah tidor je atau time aku takde mood nak bukak lappy. Tapi sekarang tidak lagi. Berapa ramai orang nak online pon tak kesah..just masukkan password je. Tapi aku dah autokan untuk lappy aku ni..Terus je dapat online. Bayaran sebulan RM110.

Dan sekarang ni time aku tengah taip blog, Anas tengah dengar ceramah kat laptop die. Nia pulak...



Layan VCD kegemaran sambil minum susu. 

Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design