Monday, July 16, 2012

PKNS Shah Alam

Assalammualaikum


Pose dah nak dekat ni...lagi beberapa hari jek. Macam biase, seperti tahun-tahun sebelum ni..sebelum stat pose jek mesti mama ajak kitorang adik beradik pegi shopping baju raya dekat Shah Alam. Dah bertahun mesti pegi PKNS Shah Alam. Sebelum ni dah pegi Jalan TAR & Sogo..


Sebelum tu, kitorang pegi jepot sis Ema dulu dekat Putrajaya..pastu jepot Icap dekat Uitm Puncak Alam pulak. Banyak persinggahan, last-last sampai PKNS dekat pukul 11am. Sesampai tu apelagi, terusla breakfast. 


Dan aktiviti mencari baju raya bermula....kitorang pun berpecah....


Pas pusing-pusing satu bangunan tu, satu pon aku tak dapat beli lagi pasal asek melayan Nia yang nak itu ini. Last-last, 




Aku tinggalkan Nia & Eca dekat Mc'd. Siap tapau-tapau makanan tu, kitorang suh Icap jadi babysitter sekejap.


 Nasib ade Icap & Erra yang rajin melayan Nia & Eca. Kalau tak, pengsan mommy & mama.:(






Ok..dah setel sume, kitorang pon gerak lek. Aku hantar sis Ema dekat umah die sementara mama pegi tapau Nasi Ayam Penyet dan hantar Icap balik hostel die.


 Dapatla rilex sikit dekat uma angah..Nia tak tido-tido..asek main je kejenye.

 Tengok tu. Berkenan dengan sume Eca punye mainan.

Nasib Eca jenis tak kedekut. Siap tolakkan Nia lagi. Pandai......

 Tak putus asa menolak Nia walau berat Nia dah 15kilo sekarang ni.



Sementara tu dekat dapur, angah sempat masak lagi..Siap cakap..


'ha..korang nak rase sesuatu yang best tak???'




Tu dia......jauh datang tu. Dari Terengganu..sotong goreng & Otak-otak.




Aku nak mek gambar Nia & Eca sebab diorang dah lame tak jumpe. Pastu aku cakap..


'pandang sini....nak mek gambar.....satu, dua, tiga!'


 Anak dara kami dah pandai posing...Nia kalau mek gambar suke bebenor peluk-peluk.
 Lame jugak tunggu mama..nasib Nia leka warna-warna buku yang neneknya beli tadi. Pastu makan OREO.
 Sume barang Eca die nak main. Kasut yang kecik tu pon die nak pakai. Tapi Eca memang banyak giler mainan..Tu yang Nia jadi rambang mata tu.

 'Time kaseh nenek sebab ba.....nyak belanje kami..'

Ini merupakan salah satu gambar feveret aku jugak..Dua budak ni memang rapat. Dah macam kakak ngan adek aku tengok.:)

Gambar baju yang aku beli semalam, sokla aku upload..kalau rajin..hihi..
Harini keje macam tak de mood..dahla selsema.
Untuk naikkan mood keje, aku...........











-










-







Hehehehe....barula semangat nak buat keje kan..







Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design