Saturday, July 21, 2012

Jalan TAR

1 Ramadhan harini..


Selamat berpuase sume..Camne persiapan raya??Aku jenis suke setelkan awal..sebelum bulan pose je sume yang penting dah beli. So senang. Cume kalau ade tambah-tambahan jela baru keluar time pose. Haritu 9 Jun (Sabtu) kitorang pegi Jalan TAR seperti dirancang. Dan kebetulan harini harijadi Erra yang ke 25..


Sebenarnye tujuan aku gi sini untuk beli Border Lace. Tapi macam biasela, kalau ade yang berkenan terus beli. Aku beli kain hitam tu..untuk bergambar masa 1st raya nanti.
Kitorang dekat JAKEL. Kain sume lawa-lawa tapi banyak stok dah habis pasal ade diskaun kot. Kain yang Yin pakai tu cantik..tapi die tak beli.
Sekarang ni memang trend yang sulam-sulam e..banyak kain yang macamni..cotton.
Cotton aku tak berapa minat tapi aku minat yang sulam-sulaman..Sejak jadi mak orang ni aku dah malas nak pakai manik-manik. Leceh.
Tu dia.....korang boleh pilih nak kain sulam tu untuk sepasang baju or amek kain kosong bagi dijadikan kain. 

Setelah agak lama dalam Jakel...kitorang terus gerak mencari Border Lace yang aku nak tu. Memang ade beberapa kedai yang jual. Tapi mahal..semeter seratus lebih...Tapi memang cantikla..macam yang selalu ade kat baju pengantin tu. Gambar tak snap sebab terus hantar kat Tailor. Aku beli yang paling murah..semeter RM40..itupon after diskaun. Dekat Seremban takde la..

Ok dah dapat tu..kitorang pon terus ke SEMUA HOUSE. Ops sebelum tu, lunch dulu dekat gerai area Mydin tu..Sebab nak makan ikan bakar. 


Dan bile ternampak t-shirt ni, terus capai untuk Nia. Cecomel sumenye...suke sangat sebab corak cartoon tu timbul..Eca pon beli jugak.


Hari Sabtu memang ade pasar dekat Jln TAR. Kitorang macam biase, terus nak tapau nasi lemak sotong & puding caramel dekat acik jual sedap tu..Borong banyak giler. Lepas tu kan..nak tau ape aku jupe?




















-





























































-


















Tara!!!!!!!!!coooomel sesangat kan..eeeeeeeeeeeeeeeeeeee..so cute!!
Dan ini..kasut size gergasi..sape mau?

Ok dah setel...nak singgah shopping kat SOGO lak..Aku dah penat terus lepak kat Secret Recipe..Beli kek untuk besday gurl. Sementara mama & angah beli handbeg.

Besday gurl yang dah 25 tapi still memalu
Tengok ni..camnila.kene belakon sket. Pastu pakse orang amekkan gambar.
Watermelon untuk Erra
Lime untuk aku.
Ni untuk besday gurl..Die nak rase apple chesse. Nak amek ko.
American Brownies..untuk sesape je..share
Kitorang pegi satu kete je..berlima...yang penting Nia & Eca tak ikot..aman dunia. Time nak mek gambar ni mama cakap 'ish apela nak mek-mek gambar ni?'(sambil betulkan tudung & senyum)!
Yammmm..haritu makan tak habis pon..sekarang ni time pose kalau tengok bendalah ni...leleh air liur! grr......


Haritu mama paling banyak borong..As usual lah kan..Handbeg beli 4 ke 5 tak silap aku. Ade brand GUESS jugak..jeleznye.!!!Kat SOGO aku tak beli paper sangat sebab rasenye baru je shopping dengan Anas aritu.


Harini 1st puase rase oklah...sebab sempat bangun sahur pagi tadi..Siap menggoreng lagi. Nak tau ape cerita sahur & berbuka aku harini? Besok insyaallah aku update..

Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design