Monday, July 30, 2012

Shopping Raye ~ One Utama

Tak silap sehari sebelum pose kot kejadian ni..

Assalammualaikum.

Dah jadi kebiasaan family aku, dari kecik kalau sebelum tibenya bulan Ramadhan, memasing da busy pegi shopping raya. Kirenye bile tibe bulan pose tu, persiapan raya sumenye dah 100%.

So dah jadi macam tabiat la kirenye. Aku ajak Anas. Die kate nak shopping time pose. Walau penat tapi feeling nak raya tu ade. Hem sukatilah b..Kirenye aku minta izin die nak pegi shopping dengan adik beradik aku dulu. Eh bukan aku minta izin die, tapi die yang suruh pegi kalau tak aku akan cakap benda yang same je hari-hari. 

'Bile nak shopping raya ni...Nanti time pose penat la.' - ha cam gitu la ayatnye ye.


Jadi bermulala perjalanan dari Tampin ke Seremban..Dari Seremban ke Putrajaya..Dan dari Putrajaya ke Damansara. Pukul 8am pagi tepat tu Yin dah muncul depan rumah aku. Tapi sebelum tu Nia udah ku hantar ke Taska. :) Kalau bawak memang tak menang tangan aku nak melayan kerenah die tu.

Sesampai umah angah, kitorang naik kejap nak mek bekalan makanan. Angah sempat masak nasik gorang sup ayam uolls...Sedap! Aku siap makan sambil drive lagi. Dan aku juga yang telah melicinkan bekal breakfast kami hari tu.

Okey akhirnye sampai..Langsung tak sesat. Alhamdulillah dengan bantuan GPS. Al maklumlah memasing memang jarang datang sini. Last aku sampai pon time anak dara dulu.


Sesampai je, kitorang terusla shopping. Shopping punye shopping..Masuk la I-Setan sebab nak belikan kasut Poney Eca. Perut pon dah lapa-lapa manje ni. Memang kitorang plan nak gi lunch dekat Delicious harini. Sambil tunggu aku buat member card, angah pon bersesi dialog dengan orang kaunter tu.

Sis Ema : Dik, kedai Delicious dekat mana e?
Budak kaunter : Aaaa...(blur)
Sis Ema : Restoren Delicious tu..kat tingkat mana dik?
Budak kaunter : (Pandang kawan minta bantuan nak jawab soklan)
Kawan Budak kaunter : Oooo..kedai makan Delicious..ade kak.dekat  Food Court
Sis Ema: Haaa??Food Court??
Budak kaunter : Haah kak...kat situ baaaaaanyak yang Delicous. (muke serius)

Aku : Terus tarik tangan angah sambil nak tergelak besa! Hahahahaha. Tak sangke budak tu tak paham soklan kitorang..Hem takpelah. Hahahahahaha. Lawak 2o12 ni.


Dah sampai! 1st time ni makan sini. Tak sedap siap la.
Yin kate Red Velvet Cake kat sini paling tip top. Tapi mata aku dah pandang lain dah..My feveret! Bingke Roti!!OMG.
Aku punye Lime juice...best...
Ini dia..makanan kesukaan aku yang susah nak dapat. Memang superb tau! Best sesangat. Lebih kurang rase yang dekat Royal Hotel. LIKE.LIKE.
Mini Pavlova..Cantik kan.. So cute..Rasenye??Hem no komen.
Ini dia yang di tunggu-tunggu Yin. Sedapla bagi die. Aku tak berapa suke pulak.
Ini aku punye. Lasagna. Memang sedap. Sampai tak habisla makan..banyak.
Ni budak kurus punye. Meatball Spagetti.
Chicken Chop angah punye...die share dengan Eca. Pelikla rase chicken chop die.
Menggedik bersama Yin. Sory ema..gambar dengan ko takde sebab ko busy melayan Eca kan.
Dan lagi. Dengan bantuan camera Icap.
Jemput makan....sesi menambah kilo badan.
Orang tamak selalu rugi. Tak habis desert tu kene lah tapau. Jangan membazir amalan syaiton.

Pukul 4pm kitorang da siap gerak dari sane sebab nak hantar Angah lek..Tak puas rasenye shopping..Sehari memang tak cukup.

Sebelum balik da siap belikan nia 'sesuatu'. Aku belikan buku kaler-kaler dengan cop ni.
Beserta pencil kalernyel Suke Nia..

Layan gambar kejap..ape yang dapat aku beli kat sane.
Borong baju Poney untuk Nia Adellia. Siap buat member card ni. Satu untuk kumpul point, satu lagi untuk dapat diskaun.
Dan buat kad I-Setan..Aku kan suke kumpul kad.
Ni die..1st time ni beli baju & jeans Poney..
Ini pulak baju brand biase2. Janji lawa..ape salahnye kan.
Ini pulak towel Lovely Lace dari sis Ema untuk Nia.Thanks angah.

Itulah ceritanye. Pasni nak shopping dengan Anas & Nia pulak. Tempat belum tau lagi. Tapi dapat ku rasekan Anas mesti ajak pegi SOGO (again?). Tak kesahlah memane pon janji best. Tak silap hari khamis ni Is balik dari Mesir. Tak sabar nak jupe...:)

*Harini akhirnye aku dapat berbuka pose dengan bingke Roti...Puas aku mencari..akhirnya semalam aku ternampak ONEPIECEBAKERY post gambar dekat FB..Dan aku terus sms Anas pegi amek dekat Paroi. Memang puasla bile dapat makan!


Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design