Friday, July 20, 2012

Asal Usul Nama 'NiNy'

Nama samaran aku kat umah niny..


Nak tau mane datangnye nama samaran aku tu.? Camni ceritanya.


Dulu mase kecik-kecik aku dibesarkan dekat Kuala Selangor, walaupon aku dilahirkan dekat Pahang. Disebabkan papa keje dengan kerajaan pastu selalu kene berpindah randah. Aku pernah duduk Selayang, Shah Alam, Senawang dan terbaru Tampin.


Time dekat Kuala Selangor tu, aku ingat lagi, aku masih tadika. Aku sekolah tadika dekat je dengan kuarters yang kitorang duduk. Bile balik je tadika, mesti tak sabar nak lek sebab nak makan makanan yang mama masak. Time tu aku paling suke makan nasi yang penuh dengan kicap pastu lauk ikan goreng. Sayuran aku tak suke. Pedas pon aku tak suke. Kalau hari-hari makan camtu pon sedap...Aku la yang paling selalu licinkan makanan sampai jilat pinggan. Iyu. Hahaha. Tapi itula hakikatnye aku time kecik-kecik.


Kat rumah, semua panggil aku 'kaklang' sebab aku kan anak ke tiga. Satu hari tu, aku tengok tv. Ade keluar iklan Nini Cokelat Celup tu. Lepas tu pon aku terus dapat idea nak gelarkan diri aku ni NINI.. So nama tu lekat sampai sekarang cume aku tukar hujung...NINY. Nampak best sikit kan.;)

Sampaikan masa 1st time Anas mintak nombor telefon aku dulu-dulu, aku kenalkan nama aku Niny. Bukan Irnie. :)


Nak tengok tak gambar yang aku sempat goggle dalam file lama..Ni sume gambar tahun lepas..time ni Nia baru setahun lebih sambil makan NINI COKLAT CELUP.


 Tengok tu, sambil makan sambil intai auncle Ipan main game
Seronok ye makan....Aku pulak seronok bace paper
 Ni coklet celup perisa nut tak silap...dulu tak tau lak ade macam-macam perisa
 Bukan main hepi dapat makan coklet celup....sampai comot-comot anak mommy
Nia yang dalam proses nak sorokkan coklet tu dari Eca


Aritu ade kuar kejap iklan Nini Coklat Celup tu..Kalau ade dengan adik beradik aku, confirm aku jadi bahan gelak diorang sambil nyanyi "NINY CELUP CELUP'


*Besok dah start puase....Diharapkan puase kalini lebih sempurna dari tahun-tahun sebelumnya. Dan di bulan CINTA ni aku harap dapat kurang marah-marah Nia. Maklumla kekadang ade je benda yang Nia buat aku nak mengamok. :) 

Sahur nanti aku nak buatkan teh anas dan......
HO HO HOLICK untuk aku.:)



Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design