Wednesday, July 11, 2012

Singapore ~ Day 3 (Arab Street)


Jom refresh balik entry Singapore


Sangat lama nak update pasal Singapore ni. Tu yang benci tu kalau banyak sangat gambar. Pening mana satu nak masuk dalam blog..last-last tinggal cam gitu jerk.

Ni hari ke 3 iaitu last day kami..Pepagi tu, lepas je breakfast, kitorang gerak ke Arab Street dulu memandangkan USS belum bukak lagik.

Breakfast macam biase dekat hotel..Makanan of coz sesedap..Ni meehun sup merangkap makanan ke 3 yang aku makan untuk sarapan.
Amek gambar dulu sementara tunggu driver..:)
Kalini dah tak naik bus..Kitorang naik van pulak. Tu yang muke Nia macam marah tu,
pasal die suke giler naik bus.
Isi minyak. Bukan main panjang budak ni sekarang..
Ok dah sampai Arab Street. Kat sini dah macam Jalan TAR aku tengok..
My Feveret kaler! Akhirnye telah menjadi milikku kain ini & seterusnya dijadikan baju raya tahun 2012. Ala..dah tak surprise dah!
Untuk Nia, aku tak beli kat sini. Sebab rasenye agak tak sesuai kot. Dan Mahal. Hahaha.
Time ni memang agak membosankan untuk orang yang taknak beli pape..Aku & mama jela yang rambang mata nak pilih..macam-macam kaler & stail yang aku tak penah jupe kat KL.
Ini baru satu kedai tau...Banyak lagi kedai yang menanti. Aku amek sepasang je kain ni & sepasang lagi aku amek songket asli kaler grey.
Budak ni dah berkenan yang kaler pink tu. Memang sweet gabungan kaler pink+blue. Tapi aku tak beli sebab rase macam tak sesuai dengan warna kulit..Ngeeeeeeeeee.
Kalau Nia pakai canteklah..:)
Nia ibarat burung tu lah...Jinak-jinak merpati. Kalau ko dekat kat die, die lari..kalau dari jauh bukan main nak flying kiss...
Suke die tengok...Nasib ade Auntie Nana yangg rajin melayan..
Haaa...nampak tak restoren belakang kitorang tu..Singapore Zam Zam...tak silap kat sini pon ade jual murtabak Singapore yang sedap giler tu. Tapi yang kitorang beli murtabak tu bukan yang dekat sini.



Oklah..tu je cerita untuk Arab Street. Mama paling seronok berjalan dekat sini. Sampaikan sekelip mata kitorang tengok mama dah hilang..Kejap lagi ko tengok se bundle plastik die dah sopping. Aku terpakse pecahkan cerita pasal USS sebab banyak sangat gambar yang aku nak upload time dekat USS tu. Dan macam-macam cerita menarik, lawak & sedih!

Next entry nanti aku habiskan episod Singapore ni..Jangan muak nak bace...



Thanks for reading my entries. Love, Irnie Rinawaty

No comments:

Photobucket
© Irnie Rinawaty | Templates Design by | © Nurulchumel's Design